Senseo is een heerlijk en makkelijk koffiezetapparaat: de machine maakt elke keer verse en smaakvolle koffie. Zoals bij de meeste apparaten kunnen er echter problemen ontstaan. Het is goed om te weten hoe je deze simpel en snel oplost. Daarom hebben we een lijst samengesteld van vijf veelvoorkomende problemen en hun oplossingen.

1. Het licht knippert aan en uit

Oplossing: Gebruik een magneet om de klep van de buitenkant van de machine aan te sluiten. Schuif de magneet langzaam omhoog langs het waterniveau. Dit moet het constant knipperen stoppen en het water moet weer gaan opwarmen.

2. Koffie is waterig

Oplossing: Gebruik sterkere coffeepads. Het is echt zo eenvoudig! De machine is gemaakt om een geweldige kop koffie te maken, maar er is een bepaalde hoeveelheid nodig om een sterk brouwsel te maken.

3. De machine verwarmt geen water

Oplossing: Haal de stekker uit het stopcontact en haal het waterreservoir uit de lade. Vervolgens haal je de deksel van de achterkant van de machine af. De kans is groot dat een van de verwarmingsdraden is losgeraakt. Als je in de achterkant van het apparaat kijkt, zie je vier draden. Deze draden moeten bedekt zijn met een plastic wikkel. Als je geen plastic op de draad ziet, moet je deze met een tang dichtknijpen en vervolgens omwikkelen met elektrotape. Zo kan de draad de stroom weer geleiden.

4. De Senseo moet ontkalken[AK-i2] 

Oplossing: Vul het apparaat met witte azijn en zet dan een pot of kom onder de tuit. Druk vervolgens de knoppen ‘enkele kop koffie’ en ‘twee koppen koffie’ tegelijk in. Laat de azijn door het systeem lopen alsof je een gewoon kopje koffie zet. Laat tot slot twee keer water door het systeem lopen om de eventueel nog aanwezige azijnsmaak te verwijderen. Hierna ben je klaar met je Senseo ontkalken.

5. Mijn Senseo voltooit zijn eerste spoeling niet

Oplossing: Dit probleem kan worden opgelost door simpelweg te controleren of je de machine goed hebt aangesloten. Voer een test uit door de pen op de bodem van het reservoir in te drukken en kijk of er water uitkomt. Als dat wel het geval is, is het waarschijnlijk een intern probleem. Het is dan beter om contact op te nemen met de Senseo-klantenservice voor extra hulp of wellicht een nieuwe Senseo aan te schaffen.


Pin It on Pinterest