Van harte gefeliciteerd met je nieuwe woning! Hopelijk ben je helemaal tevreden met de oplevering en kun je direct aan de slag gaan met de inrichting. In dit blog willen we je graag een paar leuke ideeën geven voor het inrichten van je eigen kantoor aan huis. Tegenwoordig is thuiswerken heel gewoon. Dankzij communicatievoorzieningen zoals VoIP en een werkbaar intranet is het steeds makkelijker om vanuit huis werkzaamheden uit te voeren. Hier heb je alleen natuurlijk wel een prettige werkplek voor nodig: het kantoor aan huis.

1. Werk met prettig en geschikt meubilair

Niet elke tafel of stoel is geschikt om 8 uur lang aan of op te zitten werken. Je kunt nog zo lekker in je luie stoel zitten, maar de verwachting is niet dat je hier heel productief van zult worden! Een paar geschikte en mooie kantoormeubelen hoeven ook niet per se heel duur te zijn. Je kunt ook tweedehands kantoormeubelen kopen. Deze zijn vaak nog in uitstekende staat.

2. Kies de juiste ruimte voor je kantoorruimte

Niet elke ruimte is geschikt als kantoorruimte. Je kunt bijvoorbeeld wel heel erg ontspannen werken aan de keukentafel, maar je zal je mogelijk veel minder goed kunnen concentreren als er ondertussen iemand aan het koken is. Dan kun je die laatste uurtjes van je werkdag wel gedag zeggen! Kies daarom voor een plek waar je niet alleen ontspannen kunt werken, maar ook gefocust aan de slag kunt.

3. Doel van de kantoorruimte

Houd er ook goed rekening mee dat, afhankelijk van het doel van je persoonlijke kantoorruimte, je deze op een andere manier zal kunnen inrichten of indelen. Ga je veel met papierwerk aan de slag om één keer per maand de financiën en administratie te doen? Of heb je eigenlijk alleen maar een bureau nodig dat groot genoeg is voor je PC aangezien je werkzaamheden 100% digitaal zijn?

Pin It on Pinterest